Séta a Schwarza-folyó partján (Ausztria)

768
views

Az ausztriai  Schneebergen tett túránk másnapján kerestük fel a hegységtől dél-nyugatra található Schwarza-folyó völgyét. A folyónak a Rax-ra vezető felvonó körüli szakaszát választottuk (Reichenau an der Rax), nem utolsósorban azért, mert így a pár kilométerre fekvő Kaiserbrunn nevű falu ingyenes kempingjében tudtuk tölteni az éjszakát.

dsc_1957-small wp_20160904_003-small wp_20160904_008-small wp_20160904_005-small dsc_1964-small
Ingyenes kemping Kaiserbrunnban

Számos sikertelen próbálkozás után Róki végre magától felfedezte a víznek egy olyan előnyös tulajdonságát, minthogy HIDEG!

A kaiserbrunni, valóban ingyenes kempingbe este 9 körül érkeztünk, így már eléggé teli volt, de még sikerült némi árok és fa kikerülésével betolatnom az utolsó parkolóhelyre.Wc, mosogató és ivóvíz ingyenesen használható, zuhanyzó nincs. Bár ha nagyon bátrak vagyunk, akár a folyóban is megmosdhatunk, de ez (mint másnap rájöttem) annyira hideg, hogy még a lábfejem sem tudtam beletenni. Gyakorlatilag világítás sincs, de talán éppen emiatt a kemping hangulata semmi máshoz nem hasonlítható: a sötétben tényleg csak a csillagokat látni és a folyó zúgását hallani (na meg pár gitáros arcot a sátrak közül.) Egyszóval mesebeli helyről van szó, bár sajnos ahogy a kiírást láttam, 2017-től fel fogják számolni 🙁

Másnap a már említett Reichenau an der Rax nevű kisvárosból kezdtük a könnyű sétát észak felé. A faluból kiérve a Schwarza melletti turistautakon folytathatjuk utunkat. A folyó itt egyre keskenyebb és több helyen is kiszélesedik a medre, itt akár strandolhatunk is vagy ugrálhatunk a sziklákról ha bírjuk a dermesztően hideg vizet (sokan tették ezt, kisgyerekek is!).

Previous articleKutyás túra a Schneebergen
Next articleBledi-tó, Szlovénia
2015-ben fogadtam be a kutyám, Rókit egy állatmentő egyesülettől. Mivel imádok utazni, és ezt nem szerettem volna feladni a kutya miatt, próbálom úgy alakítani az utakat, hogy ö is velünk jöhessen. A tapasztalataimról itt, a blogban számolok be, remélve, hogy ezzel ötleteket adok a gazdiknak a kutyával való kiruccanásokhoz, illetve a kötöttségektől tartó, még kutyátlanoknak bátorítást az örökbefogadáshoz. reka@dogventure.hu