HungaroHitch 2016 – 3. nap és ÖSSZEFOGLALÓ

0
425
views

Kicsit késve érkezik a 3. napról szóló posztunk, de valójában nem is történt aznap már semmi izgalmas. Éppen a fonyódi kempingben színezgettük a Budapest-táblát, amikor Sanyi, az ex-állatmentő és macska-barát sofőr felajánlotta, hogy elvisz minket egészen Csepel határáig. Itt ebédeltünk egy jót az Aldi parkolójában, majd indultunk volna át az út túloldalára, hogy bestoppoljunk Pestre. Ekkor azonban ismét felajánlotta egy éppen kikanyarodó sofőr, kutyára optimalizált kocsival (ugyanis egy németjuhász-kölyök tulajdonosa), hogy elvisz a Kosztolányiig. Vasárnap tehát visszatért a stoppos-szerencsénk, a táblánkat gyakorlatilag nem is használtuk (pedig szép magyarosan ki is színeztük). Kényelmesen felbuszoztunk Szépjuhásznéra, kajáltunk, ittunk, döglöttünk és izgatottan vártuk az eredményhirdetést.

Tudtuk, hogy messze vagyunk az élmezőnytől, de igazából már a verseny teljesítése miatt is büszke voltam magunkra. Végül a 25. helyezést értük el az 54 benevezett csapat közül (igaz, voltak olyanok, akik el sem indultak, vagy kiszálltak útközben, esetleg lekésték a finist). Ráadásul Róki külön ajándékot kapott a szervezőktől: a Fehér Isten c. filmet. Tehát az eredményünk egyáltalán nem rossz.

De hogy ennek az egésznek, az őrült, szaladgálós, lihegős, napszúrás-közeli 3 napnak értelme is legyen (már a kalandokon és a jó társaságon kívül), azt kell mondjam, hogy sikerült bebizonyítani a tézisünket, mely szerint nagyon is lehetséges kutyával stoppolni. Lehet, hogy lassabban megy, mint egyébként, ezt sajnos nem tudom megállapítani, de nem mondanám vészesnek. Meg ugye alapesetben az ember nem 3 napon át folyamatosan stoppol, hanem eljut valahova, és ott van egy darabig, tehát a kicsit hosszabb várakozás belefér. Mint az előző posztunkban is hangsúlyoztuk, sokkal fontosabb az egyéb, stratégiai fontosságú tényezők helyes megválasztása, mintsem az, hogy kedves szőrmókunk velünk tart-e vagy sem.

Az út tehát ki van taposva, mostantól nem lehet kifogás az otthonmaradásra, ha az embernek kutyája van (és pénze meg nincs). Még stoppolás esetén sem! A mellékelt példák pedig azt mutatják, hogy a stoppolás még mindig (újra?) működő közlekedési forma, ami nemcsak olcsó, környezetbarát, de hozzásegít ahhoz, hogy egy csomó érdekes embert és helyet ismerjünk meg. Persze a megfelelő felkészültséget és körültekintést alkalmazva.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here